Betyder rosa och toffs i håret att man är tjej eller gay?!

Min lille son har redan fått höra en rad kommentarer om hur hans käre mor väljer att dels klä honom dels hur han tvingas ha långt hår med tofs. De nya moderna könsneutrala konceptet har antingen inte befästs bland större delen av befolkningen eller så är det bortom könsneutrala gränsen att klä honom i rosa och tofs.

Okänd kvinna: Vad heter den här lilla tösen?
Jag: Hon heter Carl- Philippa!?
Okänd: Oh förlåt jag trodde det var en tjej eftersom han hade tofs och rosa kläder.
Jag: Jasså det. Nej, det beror på att jag bestämt att Carl-Philip är homosexuell och han gillar det.

Till alla er som tjatat på att jag ska ta honom till frissan; det är gjort nu (som kanske synes på bilderna) men folk tror fortfarande att han är en tjej och för mig spelar det rakt ingen roll! Heja prinsen, när du blir stor får du välja alldeles själv hur du ska vara och se ut. Förhoppningsvis kanske du väljer rosa ibland! 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag tycker som du, det borde inte finnas speciella kill-& tjejfärger!



Det går ju bra med bloggandet, keep up the good work, kul att läsa vad ni har för er :) Hälsa alla!



Kram

2008-09-27 @ 17:33:08
URL: http://juussie.blogg.se/
Postat av: Jensan

HALLÅ? man ser ju att det är en kaxig kille med balla klädder : ) EllerhuR!

håll med KLIPP HONOM INTE!!!!!!!!!!

2008-09-28 @ 13:17:36
URL: http://jeeennypeeenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0